... امروز: دوشنبه - 31 اردیبهشت - 1403
فراخوان‌ها 22 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

جشنواره ملی قصه‌گویی چراغ به روایت پایانی رسید

آیین پایانی نخستین جشنواره ملی قصه گویی چراغ با پیام مهندی کردی مدیرعامل شرکت توانیر برگزار شد.

به گزارش فستیوال انرژی در این پیام آمده است: هدایت جامعه به سوی مصرف بهینه نیازمند فعالیت‌های مدون و هوشمندانه در زمینه آگاه سازی جامعه و ایجاد انگیزه برای رفتار مناسب است.

نقش حیاتی برق در زندگی امروز بشر امری بدیهی است و بی‌تردید دیگر نمی‌توان آب را مایه حیات برشمرد چرا که تمامی ابعاد حیات و فعالیت در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی تولیدی و اقتصادی و پزشکی درمانی وابستگی تمام به این انرژی ارزشمند دارد.

از آنجا که هدایت جامعه به سوی مصرف بهینه نیازمند فعالیت‌های مدون و هوشمندانه از زمینه آگاهسازی جامعه و ایجاد انگیزه برای رفتار مناسب است، برنامه‌ریزی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی صحیح و اصولی با هدف جهت دهی به رفتار جامعه یکی از کلیدی‌ترین نقش‌های رسانه‌ها به شمار می‌رود که با بهره‌گیری از ظرفیت رشته‌های مختلف هنری به عنوان ابزارهای کارآمد در حوزه فرهنگ‌سازی اجرا می‌شود.

از آنجا که گام نخست فرهنگ در فرهنگ سازی اصولی آموزش رفتار مصرفی صحیح به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این سرزمین به شمار می‌رود بایسته است راهکارها و روش‌های مناسب برای این گروه هدف شناسایی شده و از روش‌های مختلف مورد بهره‌برداری مطلوب قرار گیرد.

هنر از بسترهای جذاب فرهنگ سازی در جهان کنونی تلقی می‌شود که با ظرافتی خاص اذهان فرهیختگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برگزاری مجموعه جشنواره‌های مدیریت مصرف به همت روابط عمومی شرکت توانیر و با همکاری سایر شرکت‌های زیر مجموعه با این رویکرد به ثمر نشست و فرصت مغتنمی شد تا ضمن تولید آثار فاخر و ارزنده تعاملات شایسته شایسته‌تری با اصحاب رسانه و هنر در ابعاد و شاخ‌های مختلف شکل گیرد، بایسته است که با بهره‌مندی صحیح و بهینه عموم جامعه از انرژی حیات بخش برق چشم انداز روشن تری بر افق آینده ایران اسلامی گشوده شود.

صنعت برق را باید اجتماعی کنیم

مدیرکل دفتر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر نیز در آیین پایانی نخستین جشنواره ملی قصه گویی “چراغ” گفت: مهمترین گام، اولین گام است، به همین علت مهم است که محکم برداشته شود که خوشبختانه محکم برداشته شد و امیدواریم این آغازی نویدبخش برای روزهای بزرگتر باشد.

محمد علی اکبری افزود: با توجه به اینکه ناترازی تولید و مصرف در کشور در چند سال اخیر، تامین برق پایدار را دچار اخلال کرده، باید برای حل این مشکل در گام نخست، مدیریت مصرف را انجام دهیم. گام بعدی نیز افزایش توان تولید کشور است که به حمدالله در حال انجام شدن است.

علی اکبری عنوان کرد: باید صنعت برق را اجتماعی کنیم و مردم را با خود همراه کنیم، گام‌های نخست با جشنواره‌هایی متعدد در این حوزه برداشته شد و امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم این جشنواره‌ها را بهتر برگزار کنیم.

وز با تاکید بر اینکه برای برپایی هر چه بهتر جشنواره‌ها در حوزه انرژی، دست کمک به سوی هنرمندان دراز می‌کنیم اضافه کرد: ۳۰۰ اثر به نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی چراغ ارسال شد، این جشنواره دو سالانه است و دوره بعدی آن در استان قزوین برگزار خواهد شد. *کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی که در جشنواره نخست فرصت انجام آن نشد، در دوره بعدی جشنواره برگزار خواهد شد.

رییس شورای سیاست گذاری این جشنواره در پایان عنوان کرد: ان‌شاءالله تولیداتی که در این دوره از جشنواره حاصل شده است، تاثیر فرهنگی زیادی روی نسل‌های آتی داشته باشد و در صنعت برق به این باور رسیده‌ایم که تنها راه علاج مشکل این صنعت، بحث فرهنگ است و وظیفه ماست که هنرمندان را در این راه حمایت کنیم.

نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی چراغ برگزیدگان خود را شناخت

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی چراغ در آیین پایان این جشنواره در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان معرفی و جوایز خود را دریافت نمودند.

برگزیدگان بخش قصه‌گویی صوتی (بزرگسالان):

نفر اول: محمد محمدیان شمالی برای چلچراغ- نفر دوم: کلثوم ملک‌شاهی‌فر برای من و پنگوئنم- نفر سوم: محسن وظیفه برای ب مثل برق و سهیل طاووسی کامکار برای لامپ چاق پرخور به طور مشترک – شایسته تقدیر: فخری تاج‌اله یارزاده برای شام آقا سعید

برگزیدگان بخش قصه‌گویی کلاسیک (بزرگسالان):

نفر اول: مهتاب شهیدی برای مهمان‌های ناخوانده- نفر دوم: هادی رفیعی برای زندگی و برق- نفر سوم: احمد عسگری برای غول بی‌سروپا و آناهیتا محلفی برای تو راه بودی، برق و ندیدی؟ به طور مشترک – شایسته تقدیر: فاطمه موسوی همدانی برای ستاره کوچولو و مهین ریواز برای مهمانی خانه مادربزرگ به طور مشترک

برگزیدگان بخش قصه‌گویی کلاسیک (کودک و نوجوان):

نفر اول: ریحانه غلامی ۱۳ ساله برای سرود دو برادر- نفر دوم: سوفیا السادات ۱۰ ساله عابدیه برای برقی کوچولو- نفر سوم: بردیا فتاحی ۱۳ ساله برای قصه غول و گلدیس- شایسته تقدیر: مهرسا آباده‌ای ۱۰ ساله برای خونه جدید

نویسنده
admin
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *